Tα προγράμματα πρόληψης έχει διαπιστωθεί ότι είναι ενισχυτικά από την προσχολική & σχολική ηλικία που το παιδί διαμορφώνει το χαρακτήρα του & συμβάλλουν στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων όπως της καλής συνεργασίας μεταξύ των παιδιών, της καλής επικοινωνίας μεταξύ παιδιών & ενηλίκων & στην προαγωγή της αυτοεκτίμησής τους. Άλλωστε σύμφωνα με τα πιο σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα όσο πιο νωρίς ξεκινά η πρόληψη τόσο πιο αποτελεσματική μπορεί να είναι.

Στόχοι των προγραμμάτων είναι:

  • Αυτογνωσία – Επίγνωση του εαυτού τους. Να έχουν σαφή αντίληψη των δυνατοτήτων & των αδυναμιών τους. Να βάλουν στόχους & να προσπαθούν να τους πετύχουν. Να ενεργούν σύμφωνα με τις ηθικές αξίες & τα «πιστεύω» τους.
  • Συναισθηματικές δεξιότητες – Συναισθηματική επίγνωση. Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους αλλά & την σχέση που υπάρχει ανάμεσα στα συναισθήματα τους, τις σκέψεις τους & τις πράξεις τους.
  • Κοινωνικές δεξιότητες – Επίγνωση & κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων. Επίγνωση του τρόπου που θα τους βοηθήσει να λειτουργούν & να συνεργάζονται σωστά σε μια ομάδα, να διατηρούν σωστές σχέσεις με τους συνανθρώπους τους, να χειρίζονται αποτελεσματικά τα προβλήματά & τις συγκρούσεις τους, βρίσκοντας εναλλακτικές προτάσεις & συμβιβαστικές λύσεις.

Τα προγράμματα που απευθύνονται στους μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας υλοποιούνται είτε από τους ίδιους τους δασκάλους και τους νηπιαγωγούς της τάξης, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί σε υλικά πρόληψης , είτε απευθείας από τα επιστημονικά στελέχη του κέντρου πρόληψης.